suck&pust

Dagarna flyter på som vanligt, två dagar i skolan och tre på dagis. Idag hände en rolig sak, jag öppnade klockan 7 imorse själv, tog emot första barnet och vi fortsatte vidare till helmers där vi skulle äta frukost tillsamans med dom andra barnen dock bara 4 stycken barn sammanlagt. en till av personalen på mitt dagis kom klockan 8 och vi började räkna barnen som skulle vara kvar till lunch, mellis osv och vi kom fram till att det endast var ett barn som skulle vara hela dagen. Vi fick en otroligt lugn dag men massor tid över till annat men eftersom att vi var med helmers så satte jag mig ett tag och läste för dom, lekte med dom ett tag och sedan tog jag mig en rast i personalrummet där jag drack te och åt kakor. sedan gick jag och pratade med johanna i telefon i 45 minuter också, det gjorde ingenting eftersom att vi var överflöd med personal och endast 5 barn sammanlagt med helmers barn inräknade. Efter jag pratat med Johanna så gick jag och diskade barnens målarburkar + penslar och sedan var min dag slut. alltså har jag bara lekt, pratat i telefon, ätit och tagit det lugnt hela dagen.
 med andra ord inte en allt för krävande dag. men det vara bara skönt, och det behövdes absolut!

På tal om att ta det lugnt så kommer dessutom min kväll spenderas hemma hos anton tillsamans med honom och en film. Vi ska bara ta det lugnt och så kommer nog troligtvis min lördag se ut också. Känns väldigt skönt faktiskt eftersom att det var väldigt längesen jag var hemma med bara anton en hel helg. Det har alltid hittats på annat från min sida om tillexempel Johanna, Mia eller Sofia har hört av sig. Känns självklart lite taskigt att det har varit så men vi får ta igen det i helgen helt enkelt och jag tror att det kommer bli en väldigt mysig kväll. :)

älskade A.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0