Trevligt avslut och gott nytt 2012!

kör på sänghäng fortfarande, men Anna har varít hit en sväng och hjälpt mig med sminket!
Många tankar just nu i min hjärna kan jag säga.. Sista dagen på detta år men vad säger då 2011 egentligen?
kanske dags att sammanfatta året en smula!

Januari:
Jag blev stadsbo och för första gången sambo tillsammans med en underbar människa vid namn Johannes.
Jobbade på pizzeria ängeln och träffade genom de arbetet många nya fina människor som nu idag kom till att betyda väldigt mycket för mig.

FEBRUARI:
 Var en mycket kall månad.. Ja, man kan nog säga att vi fick en bitande vinter år 2011..
Men de blev trots det mycket skpterkörande och annat skojj. Vi hade mycket snö och vi for runt lite överallt.
Vi hade även våran första syskonfest hemma hos oss i Februari.

MARS:
 Det började bli lite svalare i luften och jag började därmed att gå på många långa promenader och ägnade mycket tid åt träning.
Det blev även festande med vännerna och mycket myskvällar med Johannes så i sammanfattning kan nog allt detta säga det mesta om Marsmånad.


APRIL:
Jag började jobba på pressbyrån som säljare där, första gången som jag jobbat inom handels men det visade sig att jag trivdes väldigt bra där . Det var ett väldigt bra och trivsamt jobb med mycket trevliga kunder, personal och chef.
Johannes fyllde hela 26 år gammal också och det firades hemma hos oss tillsammans med nära och kära!
Denna månad så föddes även lilla Melker, världens finaste lilla pojke och jag blev för andra gånget i mitt liv faster!:) ♥



MAJ:
Jag fyllde hela 21 år gammal och fick världens finaste uppvaknande på morgonen av Johannes. Då han serverade både det ena och det andra på sängen.
Det brukar ju inte vara något speciellt numer att fylla år men denna födelsedag var i världsklass den bästa födelsedag jag haft sedan jag var ett litet barn.


JUNI:
Sommaren anlände och vi fick oss en jätte varm start, hela sommaren var varm men jag jobbade oerhört mycket denna månad så det blev trots det inte mycket sol och bad men däremot någon tur ute på vattnet med Johannes. Vi fiskade även rätt så mycket och bara mös på.
Linda tog studenden på i stort sett den varmaste dagen på hela sommaren så hon uppvaktades hemma efter att ha skrikit på sitt flak ett tag med sina klasskompisar.
Denna månad så firade jag och johannes även att vi varit tillsammans i hela 6 Månader- ett halvår.
Sen så får man ju heller inte glömma att min fina katt Lea fick sig hela tre kattungar som dessvärre nu idag det bara är två stycken kvar av eftersom att den tredje dog bara nån dag efter födseln.
Therese och Jugge tog vara på de två överlevande och döpte dom till Kerstin och Börje.



JULI:
 Värmen höll i sig och det har nästan inte kommit en droppe regn sedan sommaren anlände . Denna månad var fin och bra. Jag jobbade väldigt mycket denna månad också men jag han ändå med både det ena och det andra .
Jag solade och badade på havsbadet, vi åkte ut med båten ännu mer, PDOL började i slutet av denna månad och då festades det mycket och trevligt var det!
Det kom mycket turister till staden och jag fick prata lika mycket engelska som svenska på jobbet. Det lärde mig endel!
Åkte även tillsammans med syskonen till trästocks för att kolla "säkert" som uppträdde där. Det var massor med folk och hon gjorde sitt uppträdande mycket bra. Har sedan dess lyssnat på hennes låtar och hade innan jag hörde henne på trästocks aldrig hört hennes låtar förut. En mycket bra artist denna kvinna!



AUGUSTI:
 Var i början av denna månad helt överlycklig över att PDOL var över och jag var spyless på att festa så det blev därför inte lika mycket festande i början av denna månad men det ordnade upp sig ganska snabbt och jag började umgås rätt mycket med Anna under denna månad som jag nu idag fortfarande umgås med oerhört mycket.
 

SEPTEMBER:
Jag köpte nya träningskläder plus skor och började träna på step in och började även då att tänka mer på vad jag åt som tillexempel godis och liknande. Jag drog ner på de ordentligt och började äta mer nyttigt.
Denna månad så hade vi kräftskiva hemma hos Anna och Andreas , typ världens bästa kväll och jag har inte haft så roligt när jag har festat på hur länge som helst. Krävs mycket för att toppa den kvällen!
Fattade tycke för Nodo och började hänga där väldigt mycket med nära och kära, ett fint ställe för kvällsmys och fika om man vill det!
Tog ut min P-stav denna månad också och det är det visade sig vara ett VÄLDIGT bra val med tanke på dom humörsvängningar och blödningar som staven orsakade. Rakt inte värt de!
Under denna månad så fanns det också mycket sorg i släkten med tanke på att en väldigt nära i all hast lämnade oss med sorg och saknad. ♥ Dig glömmer vi aldrig.
Therese och jugge blev överaskade med en svensexa hemma hos jesper och Sandra och kidnappades hem till sig själv där ett helt gäng väntade på dom.



OKTOBER:
Linda fyllde 19 år och det började bli lite kyligare och mer regnigt ute.
Vi firade dubbla halloweenfester, en i Piteå och en i Arvidsjaur. Två mycket trevliga kvällar och eftersom att jag inte tidigare spenderat särskilt mycke tid i Arvidsjaur så var det något nytt vilket gjorde de hela lite roligare!
Jag var sen med min halloweenutklädsel men fick då, som tur är köpa en av Felice sådär i sista sekund.
Sara och Emma kom hem från Usa och det firades med fest på Liden i Svensbyn. :)


NOVEMBER:
Under denna månad så julhandlade jag massor för att jag inte skulle kunna göra det i December så jag shoppade både i Luleå och Piteå.
Jag hälsade på Lena med barn i Sunderbyn och vi hade två trevliga myskvällar där.
I slutet av November så var det första advent och dax att julpynta så jag julpyntade det mesta för att slippa göra det sen.
I slutet av November så började även min sjukskrivning och jag gruvade mig hemskt mycket för fotoperationen som jag skulle göra några dagar senare, i början av December.
Jag köpte hem min första one piece som sedan dess har använts flitigt!
Den första snön kom.



DECEMBER:
Snön som lyckades komma i November smälte bort och det har svajjat mycket mellan plus och minusgrader. December har varit en varm månad motför vad den brukar och vi har inte ens nu i slutet av månaden fått mycket snö.
Jag Opererade min fot och har sedan den 5e December gått på kryckor och varit allmänt handikappad. Den första tiden kunde jag inte göra mycket alls eftersom att jag var öm och hade mycket värk så det blev mest att vara hemma då.
Denna månad har rakt inte varit party men min Julafton var mysig då vi först var med min slläkt och sen med Johannes familj.
Idag är det nyårsafton och sista dagen på detta året så nu med denna sammanfattning av mitt 2011 vill jag tacka er alla som varit en del av det och önska er ett trevligt avslut och en gott nytt 2012.

Nu, idag.
Nu ska jag byta kläder och sedan är jag redo för nyårsfirande!


Kommentarer
Erika

Jävla snygg är vad du är

2012-01-05 @ 10:49:21
URL: http://nattstad.se/erikavi


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0