Klar med bakningen.

Kan ju med ärlighet säga att jag nog har bakat världshistoriens fulaste marängtårta men den måste nog också vara den godaste.
Man får väl tänka som så att det ju är viktigare att den smakar bra än att den ser bra ut? Jag försöker tänka så för annars hade man nog inte kunnat servera denna?

Som ni ser, inte så vacker.. Men visst ser den väl ändå god ut? Det kan jag säga med säkerhet att den är.
Jag har gjort egen maräng med hjälp av hårdvispad äggvita, kokmarsan och socker.
Sedan har jag lagt massvis med tinade bär och grädde på marängtårtan och sedan har jag rullat ihop den.
Den sprack på några ställen som ni ser och därför dess utseende. Synd men sånt händer!
Imorgon ska denna serveras tillsammans med mina kladdmuffins med chokladsås.

Vi köpte även lite mer kakor och wienerbröd som ska vara rolig att smaka för de flesta har nog inte hunnit smaka tillexempel dessa ännu?

Det är några nya kakor som faktiskt är väldigt goda tycker jag.
Nu är det bara att hoppas på att även gästerna imorgon tycker detsamma!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0