Ricinolja, bra eller dåligt för ditt hår?

Hej hej!
Nu har jag kollat på big brother i min ensamhet men jag fick ju iallafall äta mig mätt på ben and jerrys samt dricka coca-cola så det funkade ändå!
Jag har ikväll även provat ricinolja för första gången i mitt hår idag. Bara för att testa så sprang jag in på apoteket och köpte en flaska när man har läst så mycket om just den oljan och vad den kan göra med ditt hår.. Värt att prova iallafall och sen får man väl sluta om man känner att det är ren bullshit och inte fungerar alls. Inge mer med det!
Jag är ju rätt så fixerad vid mitt hår och det här med att absolut inte färga det för ofta men ändå hålla det i fint skick och fixat fint. Använder även mina dyra hårprodukter för flera hundratals kronor för att det ska hålla sig så fräscht, mjukt och glänsande som möjligt och sen så klipper jag mig själv, dvs topparna när det behövs och låter ingen annan människa knappt röra mitt hår- det är sällan någon ens får hjälpa mig att fixa det. Då jag känner att jag själv inte har kontroll över det.
Med andra ord så kommer jag nog ganska snabbt märka om detta är bra eller rent ut sagt dåligt för mitt hår och om så vore att det visar sig skada det eller min hårbotten på något vis så slutar jag använda det omedelbart.
Ska bli spännande att se om det visar gott eller dåligt resultat.
Nu ska jag lägga mig i soffan och kolla lite 90210 och jag känner mig dessutom lite smått hungrig så det blir att ta sig lite kvälls mat också tror jag allt!
Ha det gött. Sov gott!



Kommentarer
Therese

Neej! Gå it på den där skiten! Det ökar bara risken för mjäll och finnar i hårbotten, dessutom är det svårt att tvätta bort. Det enda som kan vara bra med oljan är att man måste gnugga och massera in den ordentligt = massage stimulerar hårbotten... Men det är ju i grund och botten ändå inte oljans förtjänst!

2012-04-02 @ 07:31:30
URL: http://theereese.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0