Två goda nyheter idag och Fredag imorgon! woho!

Idag så har min dag varit mycket bättre än vad jag förväntat. Har inte varit ute och gått något idag pågrund av att min fot måste få vila sig lite så den inte blir överansträngd, vilket faktiskt är lätt att den blir nu när den bara för nån månad sedan opererades.
Istället så satte jag mig i soffan och åt två mackor och en kopp te samtidigt som jag kollade på några avsnitt av 90210.
Jag gjorde inte så mycket annat fram till att Johannes vaknade faktiskt men däremot så ringde jag en förhoppningsvis sista gång till handels för idag fick jag ett väl efterlängtat brev . Så jag gjorde en kopia av de och gick med den till försäkringskassan som nu ska skicka de vidare och från och med då så ska det enligt dom ta 20-30 dagar innan min sjukpenning rullar in på mitt konto. Wooho! Så härligt.
Jag har dessutom deklarerat idag och fått veta hur mycket jag får tillbaka på skatten och det var hela 4000 kronor. Det var ju inte illa det heller ju!
allt detta ska enligt beräknat komma i Maj ungefär så då kan jag äntligen börja lägga undan lite pengar igen så kanske det inte är så långt borta innan man kan planera in en utlandsresa lite längre fram.
Jag ser bara ljust på allting i nuläget om jag ska vara ärligt och det är så otroligt skönt och jag om nån förtjänar verkligen att känna sig nu efter allting som jag har fått kämpa för de senaste månaderna. Allting går i rätt riktning nu verkligen och jag hoppas bara inte att jag behöver besegra fler berg nu på ett tag! Tack på förhand.
Sen den andra goda nyheten för dagen var ju att Sipan ÄNTLIGEN är ute ur BB-huset. Det var verkligen på tiden för den ungen är ju verkligen tappat som barn alltså. Mobbare och allmänt störd! fytusan. Nej jag kan inte säga att jag är annat än överlycklig att han är ute ur huset. Nu är det bara Hanna R som måste röstas ut på Söndag och sen kan Big brother bara bli bättre..

Imorgon har jag planerat att ha en kul kväll men dessvärre så är typ INGEN i Pite i helgen känns det som eller har jag fel nu? Nog är det väl någon som är hemma men vem isåfall och är det någon av ni som vill ha en rolig kväll med mig imorgon när det trotsallt är Fredag? OCH DET BÄSTA AV ALLT, DET ÄR LÖNINGSHELG!!
Kommer däremot att sakna min fina Johannes som ska vara borta hela helgen med sina kompisar och köra skoter en bit härifrån. Han kommer alltså inte hem förens på Söndag och jag jobbar endast Lördag i helgen!
Nu ska jag avrunda och kolla lite mer 90210 och sen big brother hade jag väl tänkt mig!
Ha det fint.


 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0