Torsdag

Hello!
Idag har jag bara legat och slappat halva dagen inne i lägenheten på grund av det dåliga vädret som vi bjöds på idag. Hade ju hoppats på en till dag med sol men icket!
Råkade dumt nog somna då också mitt i allt framför en film men sen när jag vaknade så diskade jag undan all disk, dammsög, skurade och rengjorde toan så litegrann har jag allt fått gjort idag i alla fall. Det var ju tur det för här inne behövde det verkligen städas!
Igår så gjorde jag bort min sista ikeatripp på förhoppningsvis väldigt länge. Känner mig gode less att hänga där hela dagar nu, men nu har vi då fått hem en stor och fin säng till Djupviken och vi kan därför börja sova där imorgon.
Kalla mig seg, för det vet jag att jag varit. Men jag stod ju som oturligt nog där med ingenting och lätt är de ju inte att inhandla ALLT på en och samma gång. Bättre att ta det under två löningar då för annars funkar det ju inte. Möbler är dyrare än man tror när det är mycket som ska inhandlas.
Känner mig i alla fall jätte nöjd och Jag och Fredrik kommer få det så gryyymt snyggt när allting är klart och det blir det ju redan imorgon som sagt så då kan vi äntligen flytta ut ur hans etta på Källbogatan och kalla oss djupviksbor på riktigt.
Nu är det inte många dagar kvar av min semester , men om jag ska vara ärlig så börjar jag faktiskt att sakna att jobba och få in lite vanliga rutiner igen.
Snart har jag även planerat in att färga om mitt hår igen, börjar vara less på att hålla i det röda om jag ska vara ärlig och utan färgbomb hade det absolut inte funkat att hålla det fräscht och fint. Då hade man snarare behövt färga det varannan vecka för det släpper ju färg varje gång man duschar och då blir det ju matt direkt. Tråkigt men sant för personligen så tycker jag att det är grymt snyggt. Men ingenting jag orkar ha i flera år. Har ju i alla fall haft det i två månader nu och det blir väl att behålla det en månad till ungefär innan det blir hårfärgsbyte igen.
Nu hade jag tänkt tillaga lite middag såhär till mig själv när Fredde jobbar över. Hatar att laga mat endast till mig, men nånting måste man ju såklart äta.
Ha det fint också hoppas vi på fint väder hela helgen!
Puss
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0