Att jobba är bra!

TJA TJA BLOGGEN!♥
Min dag idag har varit kanon bra och jag är så förbannat nöjd och glad över den!
Jag steg upp tidigt, eller ja - I tid iallafall och sedan fick jag mig ett samtal 13.40 och i andra sidan luren pratade min chef som meddelade att en tjej hade blivit sjuk och dom behövde akut personal och frågade om jag kunde hoppa in och jobba redan klockan 14 och sluta klockan 20 ikväll.
Självklart tackade jag ja och slängde på mig arbetskläderna och gick vidare för att jobba mitt pass!
Det samtalet gjorde verkligen min dag för eftersom att Johannes ändå jobbar till klockan 22 och jag inte hade något inplanerat på schemat idag så passade det ypperligt bra med ett 6 timmars arbetspass.
Vi har inte haft sådär jätte mycket kunder på ängeln idag men vi hade trots det väldigt mycket att göra eftersom att vi bara var två servitriser som jobbade och vi städade och dammtorkade i hela pizzerian samt tog emot kunder och serverade.
Dagen gick iallafall väldigt fort, 6 timmar kändes väl som 3 ungefär och sedan så tog jag med mig världens godaste kycklingpasta hem som vår kära kock Tony lagat till så då fick jag mig en bra middag också efter en bra dag. Perfekt om man säger så!
Kanske jobbar imorgon också om tjejen fortfarande är sjuk så vi får se hur det blir men jag hoppas på att få jobba iallafall för det är så roligt och jag är glad ALLTID, de gör mina dagar till de bättre. Helt klart!

Sen jag kommit hem så har jag som sagt hunnit äta men sedan har jag även tänt en massa ljus så det är världens mys stämmning här i lägenheten sedan så har jag även hunnit städa och snygga till litegrann. Har fortfarande inte duschat efter att jag jobbat så jag ska slänga in arbetskläderna i tvättkorgen och hoppa i duschen direkt efter att Johannes duschat klart sen blir det film och mys hela kvällen med Godis och coca-cola!
Ha det bra allihopa!
PUSS

världens finaste- bästa Johannes!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0