19/2

Hej allihopa!
Nu var det återigen längesen jag uppdaterade nånting hära, men som sagt. Jag har mycket att göra (för det mesta) och glömmer helt enkelt bort att skriva någonting. För mig blir det för det mesta snabba uppdateringar på instagram. Så knappt facebook används av mig längre, om jag nu inte delar något foto där genom insta vill säga. :)
HELGEN:
I Fredags så for Fredde iväg med sina kompisar och körde skoter, grillade och drack några öl på ett berg.
Så jag packade med Abbott och for iväg till Jessica för att dricka några glas prosecco, snacka skit och bara mysa på. Kvällen blev rätt så lång eftersom att vi som vanligt, om än vi ses rätt så ofta har mycket att prata om.
När jag kom hem igen så anlände även Fredde till hemmet ganska samtidigt. Vi gick direkt och la oss och sen var det helt plötsligt Lördag och två lediga dagar väntade oss.
I Lördags så var vi bara hemma och tog det lugnt, Det var ju alla hjärtans dag så vi åt snacks och kollade film här hemma bara. Middagen blev någonting så romantiskt som en pizza för han och en kycklingpasta för mig. Inte så ovanligt men otroligt skönt att slippa laga middag ibland (helst när man är lite bakfull).
Jobb väntade mig på Måndag, om än bara några timmar mellan 17-21.45 i kassan. 
Under den dagen så han jag med lite ärenden på stan samt att jag han tvätta min bil också, vilket verkligen behövdes efter alla snöoväder vi haft fram tills nu för bara någon vecka sedan då solen började skina och det blev hela 10 plusgrader ute. All snö smälte och man kunde gå ut på långa promenader igen.
 
Denna vecka har bjudit på fint väder alla dagar än så länge så det har blivit några promenader för oss nu när Abbott faktiskt kan följa med och inte håller på att frysa ihjäl efter att han precis kommit sig ut ur porten våran,
Så igår när jag var ledig igen tog jag därför på Abbott jackan och vi gick ut på en 6km lång prommis i strålande sol.
Kring 12 kom sedan Therese och Alicia och hälsade på, Alicia skulle egentligen sova direkt dom kom hit men det slutade med att hon vägrade och var därför vaken under hela besöket istället. ♥
Igår vaknade jag dessutom före klockan slog 7 så det blev en någolunda tidig kväll för oss igår och jag fick vakna en vettig tid även idag  (kl 9) flera timmar innan jag börjar jobba. Vilken glädje!
Mamma som är ledig idag sköter dessutom Abbott fram tills att jag slutar klockan 8 ikväll, så han slipper vara själv.Vilket känns jätte bra!
Nu hade jag tänkt ställa mig och diska. Jag lagade lite matlådor till oss igår bestående av två olika rätter så omän jag diskade två gånger igår så finns det nu disk i diskhon igen..
Jobb är det hur som helst som gäller för mig hela helgen och då jobbar jag mellan 11.30-23.15 på Lördag och 14-23.15  på Söndag. Kommer med andra ord inte hinna med så mycket annat.
Men jag som faktiskt , numera älskar att jobba och mer än gärna skulle göra det 6 dagar i veckan så bra arbetstider som jag faktiskt oftast har mår inte alls dåligt av det utan snarare tvärtom. Strålar av glädje. 
Ni vet vad man brukar säga.. Cash is king!
Ha en fin helg! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0