ta död på min förkylning, någon?

Åhnej, åhnej.
Nu har jag alltså blivit sjuk IGEN för typ 5e gången under min praktik på dagis och det blir bara sämre och sämre.
Igår kände jag hur jag började nysa och hosta konstant, vi snackar om var 3e minut typ så jag förstog genast att jag börjar bli förkyld.
Jag pluggade, satt framför datorn och sen kring halv 11 såg jag tv men klockan 11 var det slut på det roliga, alla lampor samt tvn, datorn och min trådlösa telefon stängdes av, det var strömavbrott.
Det kan inte vara sant tänkte jag, gick till garaget och lyste upp med hjälp av mobilen och hämtade två stora ficklampor som jag sedan ställde vid sängkanten sedan började jag plugga och samtidigt smsade jag med Ante.
Jag somnade kring halv 1 men vaknade någon timme senare av att jag hade en extrem huvudvärk och hosta så jag gick upp för att hämta alvedon och gick sedan och la mig igen, somnade efter någon minut.
När jag vaknade imorse så hade jag Huvudvärk, Hosta, var tät i näsan och det kliade i ögonen och jag nös fortfarande konstant men trots detta hade jag bestämt mig för att afra på min praktik eftersom att jag redan varit borta några dagar från den så jag följde med mamma i bilen, trött och eländig.
jag jobbade från 8-15.40 sedan kom pappa och hämtade mig.
Att vara på dagis med sån här förkylning måste jag säga är det mest jobbiga jag gjort, tänk er själva att leka med 17 ungar på en och samma gång och samtidigt (utan krydd) vara död.
Nu sitter jag här, har precis duschat & rakat benen.
Snart ska jag klä på mig något mysigt, sätta mig för att äta min middag och sedan börja plugga som aldrig förr.
Ni får ha det så bra allihopa!
PUSS

Som jag stekte ;) Sandra 14 år!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0