Lördag

Längesen sist jag skrev, för ja. Det var ju faktiskt flera månader sedan i Augusti då det var sommar, grönt och blommigt ute.
Nu är det December, kalt och ruggigt, mörkt, blött och frostigt. Än har vi ju inte fått någon snö och inte alls särskilt många minusgrader ute, men det är ju bara en tidsfråga bort.
Sedan sist jag skrev så har det då iallafall hänt en hel del i våra liv. 
Vi har varit tillsammans i 1 år och 8 månader nu, men jag ser framemot mååånga år till tillsammans.
Jag har nog aldrig varit tillsammans med någon som är så lik mig, som iprencip vill samma grejer, lever och lär på samma sätt, skrattar och skämtar med samma humår och glädje. Sedan har vi ju vår lilla hund, Abbott.
Han har blivit en liten tjockis och äter det mesta han får tag i. Han har lika mycket energi, bus och spring i benen  fortfarande fastän han numera är kastrerad och fet samtidigt som han är lika snäll, söt och inte skulle göra en fluga förnär i valig ordning.
Här hemma är det jul i våran lägenhet, tomtar och ljus är utspridda över lägenheten och granen är klädd med vackra julgranskulor, en stjärna i toppen och glitter runt om.
 
Jag har föresten hunnit byta jobb också så ini ser mig numera lite här och var på ica kvantum i stan.
I år är jag inte lika bortskämd om att få vara ledig hela jul samt nyår och ändå fram till den 7e Januari för nu ska jag nämligen jobba alla dessa dagar istället.
Jag är dock bortskämd på annat sätt, som tillexempel att ha en glädje att gå till jobbet varje gång, att ha en likvärdig anställningsform och att få jobba både dagar och kvällar. Jag har varierande arbetstider med andra ord och inte bara kvällar och helger. Det känns så oerhört skönt!
Nu har jag varit ledig mina första två helger i rad sedan semestern och fått sluta tidigt varje Fredag. Någonting som jag tidigare endast kunde drömma om. Ja, livet är life och jag har äntligen ett socialt liv kan jag med glädje upplysa er om. Jag är lycklig!

I veckan har jag hunnit vara på ikea, hunnit gå på stan och köpt presenter till Fredde men dessvärre inte en enda julklapp ännu. Det börjar kännas lite stressigt må jag säga, men det är ju trotsallt ett tag bort- försöker jag intala mig själv om iallafall.
Idag ska vi hälsa på nära och kära, vi har gjort bort en stadsrunda och tanken var ju egentligen hockey och en middag på olaerys ikväll. Så blev det inte då vi mest kände för en hemmakväll istället med en massa mys. :)
Ha en glad och fin helg allihopa. Skratta mycket, ta hand om varandra och njut av ledighet, ni som kan! ♥
 
 
En stor bildbomb!:)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0