på tal om mia och dagis!

Just nu sitter jag i datarummet på min praktik på dagis. Endel av barnen är läggda i vagnar utanför och sover och endel är vakna, leker och springer omkring. Vi har just ätit lunch och haft fruktstund och dom barn som kom tidigast får alltid gå och lägga sig efter det, resten får vara kvar inne och leka. klockan ett ska dom gå ut och leka i snön med alla saker som finns där medans jag sitter inne och skriver mina Apu uppgifter. det är alldeles för kallt för mig att vara ute idag, jag fryser ihjäl efter 5 minuter för det är ju ändå sådär 15 grader minst. Idag efter jobbet så blir det plugga,plugga, plugga för min del. Jag är så enormt stressad, då ska jag ha prov i samhälls på måndag, + ett matte prov som också är satt samma dag så det måste jag plugga på. sedan så har vi även nationella, men det tror jag är veckan efter lovet så det känns som att det är väldigt mkt som måste göras. :/ Jag som hade bestämt att vara med mia idag men då kom jag ju på att jag faktiskt måste plugga och detsamma gäller helgen, jag får allt ställa in alla planer och sätta mig att plugga stället. Det finns bara ett problem och det är ju de att jag inte har mias nummer kvar på min telefon längre. Har gått tillbaka till min lite nyare telefon nu, den är äntligen lagad och färdig för användning igen. Iallafall så tappade mia bort sin telefon på en fest och har nu tagit tillbaka till gamla telefon med ett nytt nummer eftersom att det gamla nummret är borta- jag har ju också som sagt hållt på att byta telefoner så jag har ju inte mias nya nummer på min nyare telefon så det är lite problem på den fronten eftersom att jag inte kan ringa henne och hon har inte ett öre på sin telefon så hon kan inte ringa mig heller. Massor bark! Jag hoppas jag kan vara med henne på lovet istället när jag har gjort bort alla mina prov.
nu ser jag att barnen har börjat gå ut i snön så jag ska påbörja mitt skrivande på min Apu uppgift.
ha det bra,
PUSS


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0