kärlek från en syster!

Jag såg precis att min älskade syster therese skrivit världens gulligaste rader till mig på alla hjärtans dag. Jag kan berätta att det betydde enormt mkt och att jag inte ens kunde hålla tårarna inne när jag läste det. Det är svårt att förklara vilka känslor jag fick & det är ännu svårare att visa dom. men jag ska göra så gott jag kan, Jag har 4 underbara syskon som gjort min vardag till den jag har idag. Tack vare dom är jag en lycklig människa utan bekymmer och problem. Vi ska vara glada att vi alltid får andas ren luft och duscha i rent vatten. Ni har lärt mig att acceptera det mesta och låta bekymmer sjölja över mig för att sedan försvinna. er skulle ajg ge världen och lite till, syskon är och kommer alltid vara ovärderliga och kan inte heller ersättas av nånting.
Ett syskon är en bästa vän, en säkerhet och ett ljus, man vet att syskon alltid stannar hur mkt man än bråkar och skriker till varandra, man älskar varandra ändå. jag kommer alltid älska er,  natt som dag.

skrivet av Therese.
"Dessutom, eftersom att jag har en syster som föddes med hjärtfel så har alla hjärtans dag alltid kommit att betyda lite extra för mig. Alla hjärtans dag får mig att tänka på hur tur vi hade som faktiskt fick ha kvar henne. Och hur tur vi har som faktiskt fått växa upp i ett så pass välutvecklat land som Sverige. Hade min syster fötts i exempelvis Afrika så hade hon med stor säkerhet inte funnits hos oss idag. Därför älskar jag alla hjärtans dag. För att dagen får mig att tänka efter litegrann, och för att dagen får mig att iallafall försöka visa lite mer uppskattning än vanligt gentemot min omgivning. "

Tack storasyster, jag älskar dig så mkt!<3


Kommentarer
therese

haha, gullunge!

2009-02-19 @ 21:32:53
URL: http://theereese.blogg.se/
Jennie

Ni har skrivit så fint båda två! Vi är alla så oerhört tacksamma att ditt hjärta klappar, vad mer kan vi vilja än att få ha dig bland oss. Oavsett det är februari och alla hjärtans dag eller ej så är du alltid vår "hjärtesyster" som alla våra hjärtan slår för!

2009-02-19 @ 23:51:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0