because your mine i walk the line..

idag har jag och anton varit och badat på havsbadet tillsamans med Mamma sedan så träffade vi en massa annat folk där också. I luften var det varmare än igår, igår blåste det väldigt mycket och det var rätt så kyliga vindar så jag var nästan tvungen att tvinga mig själv att ligga kvar i solen- hade gåshud under hela tiden jag låg där.
Idag fläktade det underbart skönt, solen sken och det var inga som helst moln på himlen så långt ögat kunde nå.
Vi låg på stranden och solade ändå från 10 på morron till 4 på dagen sedan for vi hem.
Jag har dessutom badat mer än vanligt idag men det beror nog på att det var så otroligt hett i luften, man stektes totalt!
när vi for hem från havsbadet så for vi hem till svensbyn och hämtade Linda och minda pengar, sedan for vi vidare till staden och kollade på några affärer- jag köpte en urgullig blommig klänning. En typ av tubtopp med lite vidare nedtill.
Kring 5 ungefär så käkade vi på subland och sedan for vi till Antons syster för att han skulle hämtapengar av hans föräldrar som då också var där tillsamans med dom.
Dom var på Johanna och Mårtens stuga och för att komma dit så måste man köra på en ganska lång, först grusig och sedan blir vägen mer av en bredare "stig" med en massa kvistar, gräs osv..
När vi tillslut kom fram så hämtade Anton sina pengar, vi satt inne i stugan och drack dricka och pratade lite.
Sedan när vi skulle fara så hade jag som alltid problem med att ta mig ut därifrån så jag körde fram, backa, körde fram, backa och sedan så skulle jag nog klara av att ta mig förbi om jag nu inte hamnar för nära den stora stenen på höger sida..
Jag klarade mig lätt och smidigt, trots att det är väldigt trångt förbi den där stenen så jag började att gasa som vanligt med ratten fortfarande en aning för mycket till höger och sedan hör jag hur det smäller till och ratten girar tillbaka åt motsatt håll och bilen stänger av sig.
Helvette, utbrast jag. Vad fan var det som hände?
Jag springer ut och kollar under höger sida på bilen och ser två bucklor och sedan ser jag en övertäckt stubbe under bilen. Jag gick in i bilen och försökte backa från den men bilen bara la av så Anton gick och hämtade sin pappa så dom fick putta den bakåt så vi skulle kunna ta oss därifrån. Det gjorde dom och sedan började vi köra därifrån.
När jag höjer hastigheten till 70 så börjar bilen att dra åt höger och låta väldigt högt så jag saktar ner igen och då upphör ljuden. Jag fick köra runt 50 ändå hem och sedan ringde jag till Jesper så han fick komma och kolla på den.
Vi tog en tur men självklart är det svårt för han att bedöma vad det är för fel som aldrig kört bilen förut men troligtvis så är det så att det har blivit hål i avgassystemet och eventuellt nått annat fel men den är körbar än så länge iaf.
Jag känner mig inte stolt eller duktig alls alltså. Jag har haft körkort i dryga tre månader och har redan råkat ut för saker.
ojojoj.. Det gäller att ta det helvettes lugnt i fortsättningen om jag ska ha någon bil kvar.
nu ska jag dra vidare till staden igen, kanske fara förbi far så han får kolla på den lite. Också får vi hoppas på att det inte är något större fel på den.
Ha det bra allihopa!

PUSS, S.

Sådär ser bucklorna ut, inte alls särskilt vackert om man säger så! ;s


och sedan tänkte jag avsluta med lite bilder på min nya klänning Söt va?:)



Kommentarer
Linda Hurtig

Vad har du på tån?

2009-06-27 @ 00:18:30
URL: http://lindahurtig.blogg.se/
Sandra

en penna! jag håller fast den med tån för att jag inte orkade böja mig ner. Jag hittade den i gräset ;>

2009-06-27 @ 16:17:40
URL: http://sandrahurtig.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0