Sent inlägg från den 1 januari!

gårdagen var för mig helt kanon Jag vill bara önska er alla ett gott nytt år och att ni haft ett otroligt 2009. 
Jag började dagen klockan 12 med att jag for iväg med Jenny och handlade in mat, frukter och sallader till kvällens blivande tre rätters middag.
När vi kom hem igen så började vi göra oss klara vilket självklart tog ett tag men när vi väl var klara så började vi med maten. Förrätten först sedan varmrätten och när vi ätit dom så börjar vi med efterrätten.
Det blev en mycket lyckad middag och det är nästan så att jag är stolt över mig själv för det blev enormt gott. Jag tror nästan att jag och Jenny borde bli kockar-.
Till Förrätt blev det laxrulle, till varmrätt blev det kött med en massa tillbehör och klyftpotatis, och sist men absolut inte minst, till efterrätt blev det fruktsallad med glass. MUMMA!
Efter att vi ätit så sitter vi självklart kvar ett tag innan vi när klockan blivitt halv 12 går vidare till is hotellet och kollar fyrverkerier osv. När det började bli kallt och jag iprencip förfrusit mina förtter så ¨går vi in till en bar inne i is hotellet, tar några drinkar och sedan när dom stänger så går vi vidare till varma baren några meter där ifrån och tar ännu mer drinkar.
 Vi träffar några av Andreas kompisar där inne och sedan till min förvåning så börjar jag höra att en person där inne börjar tala pimålet med några av hans kompisar så jag går dit och sätter mig och pratar med dom.
Det visar sig att denna person plus en person till kommer från Roknäs men har bott i Kiruna i omkring 10 år.
Det kändes så kul att träffa någon från sina egna hemtraker trots att man är så pass många mil ifrån.
Annars igår hände det inte mkt men jag är enormt nöjd med min kväll och jag hade det extremt roligt.
Ikväll ska jag vara med Jenny medans Andreas jobbar och sliter på Is hotellet, jag ahr ingen aning om vad vi ska hitta på men imorgon blir det iallafall ett besök i baren när Andreas ÄTLIGEN är ledig.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0