Var? Hur? Varför?

Hej allihopa!
Nu har jag precis duschat, det blev inte så att jag gjorde det igår ändå eftersom att mitt hår tar ett helt liv på sig och torka nu när jag har hårförlängning och jag hade ingen större lust att gå och lägga mig med blött hår, vilket jag aldrig har. Håret blir så tovigt och lockigt och bara så hemskt då när man vaknar på morgonen dagen efter så det känns bättre att duscha på morgonen eller dagen dagen efter istället!
Jag kollade iallafall klart både första och andra filmen av twilight igår. Åååh, dom är så bra!!
Idag däremot har jag inte gjort nånting alls. Hade ju tänkt försöka he mig ut på en promenad men fick sen höra nyss att det är jätte halkigt ute så det känns inte riktigt som jag törs. Vill inte halka och stöta foten nu, de lär nog göra hemskt ont.. Så jag sjkuter fram den promenaden tills det blir mindre halt.
Vilket konstigt väder vi har haft ute hela vintern föresten.. På nätterna kan det har skiftat mellan 17 minus och sedan på morgonen så är det 5 plus.. Hur står det riktigt till med moder natur egentligen?
Sen fick vi massor med snö och dagen efter en 5-6 plusgrader igen och regn och därmed en massa slask och isiga vägar.
Det är exakt 10 dagar kvar till julafton och jag hade gärna sett lite mer snö och minusgrader innan dess, man får inte till den här riktiga myskänslan på julafton annars. För Jul och snö hör ju ihop kan jag känna!
Nåja, hoppas minsann moder natur ställer detta till rätta snart , för det här liknar mera höst och inte vinter.

Johannes har gått ner på stan för ett litet tag sedan, jag ville så hemskt gärna följa med men nu blev de inte så iallafall. Himla tråkigt för jag saknar verkligen efter att få träffa en massa folk, jobba, träna, gå ut på långa promenader, shoppa.. osv.
Jag hoppas iallafall att vi hittar oss någon trevlig hemmafest som vi kan vara på under nyår för jag kan ju inte direkt fara ut och ränna då.
SOm förra året när vi var hos Björn och Elin tillexempel. Vi var några par där som åt middag och hade det allmänt trevligt. Det hade varit perfekt i åt, verkligen. Hoppas vi hittar någonting liknande som vi kan fara på men det verkar som en heel del människor ska fara ut till hemavan, kåbdalis, kronogård osvosv.
Någonting lär man väl hitta iallafall, vi får väl se. Har inte tänkt särskilt mycket på de egentligen utan just nu så längtar jag mest till Julafton!:)

Julafton-10. Jag och Lovis!♥






Kommentarer
Joanna

Visst vet du om att man alltid ska blåsa löshåret då man duschat? Då blir det inte lika frisigt och ser nött ut :)

2011-12-14 @ 18:15:49
URL: http://joannagabrielsson.blogg.se/
Sandra

sv: Ahdå!:) Jag brukar göra det, dock inte alltid. Men oftast. :)

2011-12-14 @ 22:27:17
URL: http://sandrahurtig.blogg.se/
Joanna

Okej :D Tänkte bara för Helena sa till mig att man alltid skulle låta det självtorka och mitt vart sååå fult. Så då prata jag med en hårsalong och dom sa att man alltid ska blåsa det torrt för att det ska se bäst ut : ) Tänkte bara så du fått veta rätt :)

2011-12-14 @ 22:36:23
URL: http://joannagabrielsson.blogg.sej
Sandra

sv: haha, ja jag vet! Hon sa det till mig också.. Men jag undrar hur mycket hon kan egentligen! För det är ju helt fel. :)Jag har också fått veta från en frisörsalong att man alltid ska blåsa de, men jag brukar inte alltid orka. ;p

2011-12-14 @ 22:40:19
URL: http://sandrahurtig.blogg.se/
joanna

Håller med. Hon är verkligen en bluff. :/ Gjorde nu senast på Hår och sånt och är jätte nöjd och inte speciellt dyrt.

2011-12-15 @ 11:53:01
URL: http://joannagabrielsson.blogg.se/
Sandra

Sv: ja, tyvärr!:/ tyckte inte håret var sådär jätte mjukt som det brukar vara på andra ställen. Har haft mitt hår nu i 1.5 månader och har fått klippa av rätt så mycket av det .. Det är ju fortfarande långt och så, men det tog inte lång tid innan de blev nött i topparna också har ju det lossnat jätte mycket slingor men det är fortfarande inte för tunt som tur är. Men att hon sa att det skulle sitta i 3-6 månader är ju bara ren bullshit. Ska nog satsa på att göra på frisörsalong nästa gång!:)

2011-12-15 @ 17:19:51
URL: http://sandrahurtig.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0