back home!

Jag har varit iväg på sjukhuset nu och hunnit komma hem igen. Men jag fick inte ta en magnetrönkgen utan jag fick ta någon annan form av röntkgen som var ungefär på samma sätt.
Iallafall så gjorde jag den men det började med att dom satte in en liten mygga i armen, alltså en nål för dom som inte vet vad det är för något. Den fästs iallafall i armvecket sedan sätter dom in en liten plastslang in till blodådran. Dom gjorde ju misstaget att dom stack före dom satte in slangen så det blev ett stort blodkalas. Det flödade blod över hela min arm ner mot handen och sängen som jag låg på och hon som skulle stoppa blodet var själv så jag fick hålla i myggan och jag kan ju lova att jag blev aningen svimmfärdig, sjukt obehagligt! När hon tillslut fått stopp på blodflödet och fått in den lilla slangen i armen så började dom undersökningen och satte sedan in kontrast.
Det började med att det blev jätte varmt från huvudet till fötterna (det kändes som att jag kissade ner mig IGEN) och sedan fick jag jätte ont i nedre delen av magen, blev yr och ville kräkas. Som ni förstår så var det ingen rolig upplevelse och då kanske ni förstår varför jag sa att jag inte ville vara med om det igen efter förra gångens besök.
Nu är jag hemma igen, men jag fick vänta på sjukhuset en halvtimme ungefär innan jag fick fara och jag fick även veta att jag var 1/100 som börjar må sådär pass illa av kontrast, fyfan aldirg mer igen säger jag bara!
Idag är det Torsdag och jag somnade framför soffan inatt, väcktes sedan av Johannes som kom hem från Jobbet kring halv 7 imorse och då gick jag till sängen och fortsatte sova. Har inte blivit särskilt många timmars sömn inatt men då kanske jag somnar tidigare ikväll när faktiskt Johannes ändå ska jobba natt igen, det är så sjukt tråkigt att vara själv!
Nu hade jag tänkt gå in till stan en snabbis och sedan bara vara hemma och lata mig. Johannes diskar (låter det som iaf) och det är väldigt bra, för just nu är det en massa disk som verkligen inte jag orkar diska bort och då är det ju bra om någon gör det. Man vet ju aldrig när diskmaskinen anländer till lägenheten.
Nu ska jag gå vidare!

Fruuuuusen!

Min egna, privata vakt!

Några påsar med kläder som jag tog från Svensbyn igår.  Nu måste jag väl ändå ha fått med allt?;o


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0