Nattuggla!

Hejhej!
Jag har lite tråkigt just nu och tänkte därför skriva ett litet nattinlägg här på bloggen i brist på annat.
Jag och hjärtat har suttit framför tvn största delen av den här kvällen som nu lider mot sitt slut och det snart är dax att sova. Många utav er där ute sover säkert redan och det borde ju jag med göra egentligen, jag borde vända på dygnet men lättare sagt än gjort..
Det är minsann inte lätt när man inte börjar förens på eftermiddagen varje gång man jobbar och även om jag tänker tillbaka på när jag jobbade på pressbyrån så började jag för det mesta på eftermiddagen, vid typ 14-15. Jobbade nästan aldrig öppning! Så det var redan då jag började vända på dygnet och blev nattuggla.
Nåväl, någon gång ska man väl vända tillbaka dygnet på riktigt. Man har ju lyckats göra det några gånger men sen var man snabbt tillbaka där igen efter att ha råkat somna vid tvn i soffan.

Ikväll har jag förutom kollat på tv även städat undan all disk och mat i köket och efter det satte jag ricinoljan i håret och lät den som vanligt sitta i 25 minuter sedan satte jag som vanligt i shampoo i håret de sista 5 minuterna och duschade bort allting samtidigt. Därefter var det hårinpackningens tur som satt i 1 timma, balsamet där efter och sen mitt serum.
Det tar minsann ett tag för mitt hår att tvättas, behandlas och därefter torkas, tror det kan ta upp till 2 timmar innan allting är klart så det gäller att ha tid över. Just därför tvättar jag alltid håret på kvällarna!
Nu har jag ju faktiskt inte hållt på med ricinoljan särskilt länge som ni vet utan idag var jag inne på 5 gången på snart två veckor. Jag brukar ha i det i 30 minuter varje gång och sätta i shampoo de sista 5 minuterna innan de ska tvättas ut med tanke på att oljan är väldigt fet och kan därmed vara svår att få bort från håret. Men med shampoo i ett tag så blir det faktiskt mycket lättare och bättre och då ett plus är ju hårinpackning också såklart.
Jag har nu som sagt haft ricinoljan i 5 tvättar, nästan 2 veckor och har inte sett några som helst dåliga tecken på mitt hår men kan heller inte säga att jag har märkt någon skillnad på tjockleken eller längden på de. Nu klippte jag ju topparna för nån dag sedan också, ungefär 1/2 cm så de kanske är därför? Vem vet. Jag hoppas iallafall på långt, helst lite tjockare hår till sommaren. Det hade inte suttit fel!
Jag får väl återkomma senare om jag märker någon förändring kring ricinoljan helt enkelt.
Nu ska jag kolla klart criminal minds och sen hoppas jag på att Johannes kommer och lägger sig snart.♥
Sovgott kära ni!♥

Här var jag minsann inte stor! 15-16 år? gillar håret iallafall. :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0