Söndag

Sitter och kollar på lite charterresor. Grymt sugen nu alltså men de har jag ju, som ni säkert vet varit länge såsom jag har tjatat.
Iallafall så har jag ju fått kolla på Höst/vinterschemat nu och det ser ju lite ljusare ut än tiderna jag haft i sommar så kanske man får in en lucka där någonstans så man kan åka till varmare breddgrader för en vecka eller två. Hade varit underbart men man ska ju ha råd också och det är ju faktiskt rätt mycket med huset som vi planerar att göra. Men tapeter, golv och tak har vi iallafall betalat och fått hemlevererat och de är ju alltid en början.
Nej, jobba ihop en rejäl budget och sen åka. Det är väl min plan det!
Nu sitter jag här och dricker té och lyssnar på när gräsklippartraktorn brummar där ute, tror att jag ska slå på lite musik för att dämpa ljudet. Mycket trevligare att lyssna på menar jag!
Jag hade föresten en trevlig kväll igår, dessvärre så vann vi inte i bodaborg men det var så grymt roligt och verkligen igenting man gör varje dag.
 Har varit aningen bakis idag och då är det gott med té kan jag lova. Mycket uppfriskande och uppiggande för en bakistjej på en bakissöndag.
Dock är det underbart väder ute idag som jag tyvärr inte har tagit så stor del av ännu, mencså såfort Linda ringer och säger att hon ska fara hem från stan så ska jag först hämta upp min mobil i Svensbyn och Bilen i Lillpite, ja ibland vet jag inte riktigt hur man lyckas men konstigt nog så gör man det ändå.
Sen blir det grillat till middag. Köttet är redan i marinad och klyftpotatisen inoljad så nu är det bara att vänta.
Sen slår vi igång grillen när jag kommer hem med kolen och sen så serveras slutligen grillat här på altanen.
Ha en fin kväll!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0