Söndag

Jani mina vänner, igår drack jag min första öl på två månader. Jag hade en trevlig kväll som blev väldigt lugn för min del, fast jag både var på krogen och på fest.
Jag kände inte alls för att dricka mig full så att jag skulle vara bakis idag, vilket faktiskt är det värsta som finns och det blev jag inte heller.
Istället så vaknade jag upp pigg och glad och tänkte ta en promenad det första jag gjorde.. Så blev de dock inte för när jag kollade på termometern så var det fortfarande väldigt kallt, inte som igår men ändå kallt så jag skippade det och ställde mig och gjorde en kopp te.
Idag har jag hunnit vara förbi Järnspisen, det vill säga mitt jobb och hämtade mina skor som jag som vanligt glömde där. Nu är det ju inte så som det låter.. Jag gick såklart inte hem utan skor utan jag har ett par som jag jobbar i och ett par "vanliga skor" som jag kom dit med och som jag då också såklart SKA gå hem med men som jag ibland inte gör iallafall och eftersom att jag jobbade min sista dag igår innan tre veckors ledighet så vore det ju lite jobbigt att inte ta hem sina skor och låta dom ligga där i mitt skåp under den långa tiden.
Nu har jag ju typ åttioelva andra skor att använda också men jag tycker som om just dom här skorna eftersom att dom är fina, väldigt sköna och det bästa av allt denna tiden på året- dom är varma!
Nu en liten fråga till er alla: Vad gör man under tre veckors ledighet egentligen? Vad ska man göra? Jag har aldrig varit ledig så länge på några år (förutom när jag var sjukskriven förra året) Så jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på.
Tre veckor är ju ett rätt så lång tid att vara borta från ett arbete när man i vanliga fall jobbar 4-5 gånger med 30-40 timmar i veckan. Det kommer knnas konstigt men samtidigt skönt och avslappnande att få vila upp sig!
Vi åker ju utomlands den tredje veckan av min ledighet så då vet jag såklart vad jag ska göra men inte under de två första veckorna förutom att fira jul och nyår.
Jag tror hur som helst att denna ledighet kommer att vara minnesvärd och väldigt rolig!
Jag ska nu dricka upp mitt te, fixa mig och sen fara till Svensbyn och fira lilla julafton och baa mysa. Det ska bli så himla roligt att träffa alla när alla är samlade på ett och samma ställe.
Jag har den bästa familjen och släkten i heeela världen!♥ 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0