Fullt ös helt enkelt!

Hej allihopa!
Denna dag har varit smockfull med händelser kan jag berätta för er men det känns roligt och har haft en super bra dag!
Dagen började med att jag gick till försäkringskassan och denna gång så var det inga folk alls där inne förutom jag och dom som jobbade där.. Hör och häpna, INGE FOLK! Jag tror att jag aldrig någonsin har varit med om de sedan jag fick med dom att göra men det var så oerhört skönt. Nu fick jag iallafall prata med dom i lugn och ro om sjukskrivningen och pengarna som jag kämpar mig svettig för att få ut av dom och det har hittills varit förgäves fram till idag. NU har jag fått veta inni minsta detalj vad jag ska göra och det visar sig att det enda som kvarstår innan jag ska få ut mina pengar är att lämna in ett arbetsgivarintyg och sen ska dom bara kolla igenom allting och sen får jag mina pengar tillslut. Det ska ju dock ta 30 dagar efter att dom har kollat igenom alla papper men det gör ingenting. NU vet jag iallafall att bollen är i rullning igen och sen så vet jag ju med säkerhet att jag får ut pengar från arbetsförmedlingen nästa månad den 25e så fram tills dess ska jag väl förhoppningsvis överleva och sen blir det bara att lägga undan så mycket pengar jag bara kan eftersom att jag nu har levt på mina sparpengar i 2 månader, typ.
Nåja, efter att jag varit hos försäkringskassan så åker jag iväg och köper 4 par skor av Joanna, slänger sedan 5 par av mina egna skor från förra året som blivit förstörda under alla festivaler och hänger upp dom fint och prydligt på skostället som hänger på dörren i hallen. Kul med lite nytt måste jag få säga och speciellt när det först var tänkt att jag bara skulle köpa 1 par skor av henne och kom hem med 4 istället. Kanon!
Efter att jag varit förbi Joanna så åker jag vidare till Angelica som fyller år idag och fikar massa av hennes underbara fika och umgås med henne medflera i ungefär 1.5 timmar och åker därefter vidare till Bersika och hälsar på Jesper, Sandra, Lovis och Melker. Där var det fullt ös som vanligt och jag har både hunnit dricka te, lekt med Lovis, Burit runt och lekt med Melker samt umgåtts och pratat med Sandra.
Efter att jag åker därifrån så är klockan just efter 19 men jag var inte ens då sugen på att åka hem, trots att jag varit borta sedan klockan 15 så jag åker helt enkelt vidare till Svensbyn där bara Therese och Linda var hemma så jag stannade bara där ett tag- i en timma ungefär och nu är jag hemma igen trött och med världens huvudvärk.
Nu blir det att kolla nått avsnitt av drop dead diva och sen blir det faktiskt sängen skulle jag tro!
FREDAG IMORGON, Wiiiho!!♥

Dessa 4 par skor var det som jag köpte av Joanna. Snygga va? Sååå NÖJD!

skostället som hänger på dörren, detta är endast mina sommarskor!:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0