Fredag den 13e!

Hej allihopa!
Kan ju börja med att säga att det inte alls blev något bakande igår.. Hade tänkt baka mig en Amerikansk cheesecake som jag sa men jkag somnade i soffan och vaknade sen lite för sent för att börja baka- enligt mig. Så jag hoppade över det och har tänkt ta det någon annan dag såklart!
Ångrar mig litegrann idag, som nu när jag är hungrig och känner mig oerhört sugen på något sött. Det hade minsann varit gott med en bit cheesecake nu. Typ de godaste som finns!

Sitter här framför datorn nu och tar det lilla lugna. Idag ska Johannes laga mat eftersom att jag har gjort de nu flera dagar i rad och det känns jätte skönt för jag åker nämligen till Lule ikväll och behöver packa ner lite grejer.
Hur som helst så blir det bara film och mys ikväll, ska bli så skönt att få ta det lugnt någon annanstans än i Piteå!
Idag är de ju tydligen inte vilken dag som helst enligt många människor utan den omtalade Fredag den trettone som säkerligen inte många har missat? Det pratas ju om de hit och dit och om otur, inte gå ut i onödan-blablabla! Jag tror inte riktigt på de !
Förra året på Fredag den trettone så jobbade jag som vilka andra dagar som helst och alla pratade om denna dag men jag märkte heller inte någon skillnad för jag vill inte minnas att det var någon speciell otursdag?
Idag så har jag då heller inte haft någon otur, än så länge iallafall så nu ska vi ju inte dra några för snabba slutsatser om denna dag men det känns då som vilken annan dag som helst och om de nu händer någonting idag, att man får otur i något eller vad som helst så skulle det nog lika gärna ha kunnat hända idag eller imorgon eller vilken annan dag som helst!
Men ni som tror på denna dag- ta det lugnt där ute och stressa inte upp er så ska ni se att denna dag- precis som alla andra dagar blir bra den med!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0