Tisdag

Jani kära vänner, ännu har jag orkat hålla mig vaken genom att ha hållt igång sedan klockan 5 imorse.
Jag har nu nämligen:
-Tvättat 6 maskiner med kläder, hängt upp och sedan vikit ihop och satt dom på sin plats i lägenheten.
- Städat alla lådor (torkat ur dom noga både utanpå och inuti
-diskat undan all disk och och plockat ur diskmaskinen och salgit på en ny.
-Torkat av alla skåp inklusive sopskåpet både utvändigt och invändigt och gjorde det snyggt där inne.
-Städat kylskåpet och torkat ur det både utanpå och inuti.
-Tagit ut alla soppåsar till sophuset som sammanlagt blev tre stycken, medräknat gamla tidningar och sådant onödigt.
- torkat av bord och databord fixat i hyllor och gjort iordning.
-Rengjort och städat i toaletten och torkat av alla speglar i lägenheten.
- Rengjort ugnen.
-Eftersom att sängkläderna är tvättade så har jag ju även tagit bort dom och ska nu vädra dom och dammsuga, skura och fixa lite till här inne för än är det långt ifrån klart. Men nu är jag ju igång iallafall!
Jag och Johannes ska ner till förrådet sen och hämta upp flyttlådorna så kan vi börja röja här innan vi ska städa mera. Känns bättre att få ut allt onödigt först och främst och säkerligen att vi kommer slänga endel då också som bara ligger och skräpar.

Känns helt otroligt att jag hunnit alla dessa punkter som jag skrev där uppe och ändå är klockan bara 11.
Johannes ska snart bjuda mig på lunch bara för att jag varit så duktig och sen blir det ju att fortsätta efter det.
När vi tillsist är klar med det som ska göras idag så ska jag ta mig en välförtjänt powernap och sen blir det nog ett träningspass senare ikväll. Johannes ska ju ändå iväg och fiska med sina kompisar så jag kommer väl inte ha så mycket annat för mig!:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0